Qaseh Khumaera'

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

We belong together

Daisypath Anniversary tickers

Thursday, February 4, 2010

Golden Dream!

DSCF4554

Picture blur sbb zoom dr tingkat 27 neh. haha..eh? bukan kak eda ke ngah kedek2 jalan tuh? muahahahaha..gelak jahat.

Pic taken mase latihan fire drill kat office. Actually sume maybankers ngah tunggu menda ni. Mmg da expect pon today. So dlm kul 9.25 farah ajak turun merayap. Aku setelkan cket je menda nak buat, tetibe da bunyik siren tuh! Mesti farah nyumpah aku. muahahaha..sian ko babe..takpe..alang2 ko tak g gym today. Ko eksesais turun tangga.

Me? Excepted. Sbb pregnant. Haha..so lepak jek kat floor besukeria ngan kak rab (ade back pain). Naseb ade geng. Kalo tak mesti aku mati kutu. muahahahaha..

DSCF4555  DSCF4557 

 DSCF4560

Us yang terkecuali. Then today, sbb amarah aku kat 2 ekor makhluk tuh, tetibe cam tenanges. aish…sensitiviti melampau ok skrg. Secare rasmi, 2 ekor ni mmg aku banned dr idup. Pasneh kowang dpt layanan cam haram jadah la pasneh. Kowang hengat kowang je leh kerek ngan aku?

So petang balek, dear lewat cket, so mintak tlg gha amek kat kajang. Semlm mase otw balek. aku teringin btol nak mkn nasik lemak ade satu kedai ni jual. Die bungkus dlm daun pisang, pastu sambal sedap gaban cam yang kat kampung2 tuh.

So pegi semlm, budak tu kate da abes. Tadi kol ajoi dlm kul 5, mintak tlg die beli, die g, die kate da abes gak. Then bile gha amek, aku suh gha singgah g sekali. Aku saje la nak sedapkan ati. Kot la ajoi terpegi kedai laen. N yes! Mase smpi, budak tu dr jaoh da tanye, nak nasik lemak ke kak? wah ko! Perasan muke aku! haha..

Kelam kabot budak tu lari, kutipkan g 2 bungkus jek yang tinggal tuh.haha…aku siap pesan suh simpankan 6 bungkus sok.

DSCF4561

Taraa! My dream come true! Nmpak je cam besar, cinonet jek sebenarnye!

DSCF4563

Tapi aku pelik nape takde daun pisang, Ke dulu aku mkn kedai laen huh? pelik aku jap. Naseb bek rase die not bad! Tengha mkn, gha duk teman, dear pon balek. Memaseng cam tak smpi ati nak paw aku. Sian kot tgk aku cam kebulur giler jek.

TETIBE! Ngah mkn, dgr bunyik cam pelik. Gha kate ajoi la tuh. dengor dr atas. Tetibe, air da melimpah2 da kat ruang sebelah dapor tuh. Ah sudah.

Ngan pantas mummy ngan dear pon besehkan la menda tuh. Aku pantau jek. Sbb licin. Sian dear, da la baru balek kije penat kan. haha..Tapi aku suke nengok. Chumel giler!

DSCF4565

Cleaning process

DSCF4567

Ayah pon naek la atas nak siasat pe yang berlaku. rupenye ajoi duk buang air dlm takungan yang mummy takung tuh. Kire bnyk giler air, pastu tesumbat lak ngan rambut2, tu yang meletop tetibe tuh.

DSCF4568

I lap u lah dear!

2 comments:

  1. fire drriill!!!!
    akak lemah tul kalau kena fire drill.. part turn tangga tu yg x leh blah tu..
    hadooihhh!!!


    click here for accessories, beauty products, bags, hijjabs and cakes.. all in one store for you.

    ReplyDelete
  2. muahahaha..sepanjang 3 taun kije neh, ade 2 kali fire drill. tapi tak penah pon kene. Sbb yang 1st tu baru lepas operate cyst, yang ni pegnen. Alhamdulillah! muahahaha..ade member turun dr tingkat 41, amek ko!

    ReplyDelete