Qaseh Khumaera'

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

We belong together

Daisypath Anniversary tickers

Sunday, December 13, 2009

Farawahida and Firdaus

As mentioned earlier, petang tadi g kenduri kawen kat langat. kul 12.30 baru ake hegeh2 mandi. dear balek kije around 1.15.

So besiap2, dlm kul 2 kot gerak. before g kenduri tuh, dear nak g car wash jap. aku tebersen2 masok keta, bnyk habuk agaknye. tu yang dear bawok keta basoh jap.

DSCF4160

Oi oi! rambut da panjang tak reti2 nak potong? sebelom g, aku cek dulu bulu idung.haha..

 DSCF4163

DSCF4165

DSCF4167

Perfume kereta tu adelah cumel. baru beli mlm tadi kat giant.memacam kaler. tapi bau lemon gak jadi pilihan hati kitorang.

DSCF4170

DSCF4173

Mase duk basoh2 keta neh, dear perati sambil membebel2. basoh kureng bla bla bla..no wonder la RM4. aku cam stunned disitu. haa??RM4?bapak murah. so wut do u expect kan..haha…

DSCF4177

Tadi port kat belakang. ni tukar port lak sbb depa nak vacuum kat cneh. senang nak perati. sebelah carporch nih ade kedai makan. tapi tak order papepun. tumpang duduk jek. serik r. dat day penah minum cneh mase basoh keta, tgk mamat kedai ni duk alih sampah kedai die. sampah jenis berulat2 tuh. troz reject.

Knowing dear, sgt la cerewet bab2 kedai makan mkn neh. haila~~ naseb ko lah nahar dpt laki cerewet.haha..mlm semlm pon, nampak la satu gerai neh, kat taman mesra. penuh gak r org makan ctu. ajak dear try. mase lalu boleh lak die pesoalkan mane punca air kedai neh. mksd tersirat, proposal rejected la kan..

DSCF4178

Ni mase baru smpi, dear crik sampul angpau. aku lak bz bgage ngan ean. die kate nak p amek rahman plak. so aku ckp ngan die, aku mkn dulu. mase ni da kul 3 lebeh da pon. no wonder perot loncat2 lapar.

Burp..ayam masak merah die sgt sedap. mase aku da nak abes makan, ean n abang asrizal kesayangan baru smpi. si rahman pon ade skali. aku suh rahman tambahkan nasik aku cket.haha…sengal. nak p bgn amek segan u.

Pastu bile aku mkn tuh, dear tgk nasik aku kering jek, dear bgn lak p nambahkan laok aku.muahahaha..amek ko. sonok aku mkn ayam merah die. best giler.

DSCF4183

Belah kiri tu rahman. yang kanan tu abang as, wajah kesayangan ean. diorang nih sume skulmate skola menengah.

DSCF4184 

One of my bffs’, Raihan Raduwan. ean ni la kawan aku dari skola rendah, amsok skola menengah sesame (pegi mkn nasik lemak kat baker’s cottage), start masok matrik je tepisah. But still, die one of the best things (Thing? or should i use the word human?) exist in my life.haha..

DSCF4185

DSCF4187

Ni r pelantin….tunang dulu da pakai purple, kawen pon purple..mmg antoo purple.

DSCF4189 DSCF4191 DSCF4192

Owh! henbeg itu baru dijumpai dlm gobok mase ngemas baju pagi tadi. yeay!

DSCF4193

5 of us beransur pulang. aku kalo p kenduri mmg aku suke giler g lelambat. sbb mase tu org da tak ramai. pengantin leh layan ko mcm VIP. baru best. tapi depends. penah aku g kenduri lambat. dlm kul 2.30, laok tinggal suam2 kuku. da la dtg jaoh giler kan. bukan la mksdnye kite g kenduri tu sbb nak mkn. tapi yelah.argghh..kowang pk la sendiri. malas nak eksplen.

DSCF4194

1st time ever nampak jaln mati yang ade sign board. sian aku. jadi jakun jap.

Balek dr kenduri, g umah in law aku. da 2 minggu tak g. my father in law da sibuk2 da tanye kat dear. haha~~mase g neh, bapak ade kat dapor, bile die g depan nampak aku, troz senyum. haila mane lame tak nampak menantu bapak neh..patotlah bapak bau semacam umah neh. tetibe wangi. haha~~pandai pak mentua aku wat lawak.

DSCF4197

Aku kan still dlm stage batuk2 kecil saki baki demam arituh. so bapak ckp la arituh die mkn antibiotik kat klinik depan tu alhamdulillah cepat baek. die pon pegi la pulun crik ubat tuh. haha~~so sweet kan?betuah la aku dpt mentua baek ati camneh.

DSCF4198

BIle bapak crik tak jumpe, mak lak tolong crik. yang aku duduk jek atas kusi nengok. haha..pastu dlm kul 6.30 pon beransur pulang dengan hati gembira.

Nota kaki : esok farah cuti. seminggu lak tuh. mati akal la aku kat opiz.

1 comment: