Qaseh Khumaera'

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

We belong together

Daisypath Anniversary tickers

Sunday, December 6, 2009

Minangkabau

 

durui la jarang paya pungguk
babelok jalang kayu jati
dima hati den indakan ruso
ayam den lapeh hei..hei 2x...


mendaki jalang pandai sikeh
munuru jalang kabiyaro
dima hati den nak kama cetek
awak tak kecoh hei..hei..
ayam den lapeh..


sikor capang sikor lapeh
sikor tabang sikor lapeh
lapeh la juo nan ka rimbo
hey la malang juo..
pagar ruyung hai batu sangkai
tampek bajalan orang baso
duduk tamanung diuk sabantar..
hoi takonang juo..
hoi..hoi ayam den lapeh...

Now i kept repeating the ayat “ayam den lapeh” bekali2 smpi dear da busan neh.

Kul 12 mummy ketuk bilek ajak teman die pegi kenduri sedare nek aji. sigh~~aku ngan tak mandi pe sume ngah ngemas bilek pon pegi la mandi siap2. mmg selebet jela. mummy ckp last minute sgt. aku pakai jubah gha, tak mekap langsumg. tu yang maleh nak bawak camera. ngee~~

smpi2 kat umah tuh, aku cam aish…mmg most of the people attended org minang. my nenek aji mmg org minang yer. Their dialek minang tu mmg aku tak paham. nampak nek aji ngah duduk burak ngan kekawan die, mmg sume kerumun die.maybe sbb die antara generasi senior yang tinggal lagi. salam nenek, then mkn. OMG! sepanjang kenduri tu, depa duk bukak lagu minang jek ko taw. tapi satu lagu jek aku penah dengor. yang lirik kat atas tuh. lagu favret abg aku, shahreen.

Pengantin tak smpi g mase tuh. da setel makan jumpe tuan umah sume, balek. burp…kenyang. dat’s it for sunday. petang cket baru nak kuar ngan dear. beli brg cket.

Nota kaki : Zaman sekarang nih disbbkan duid boleh gadoh sedare kan?ishk3…

No comments:

Post a Comment