Qaseh Khumaera'

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

We belong together

Daisypath Anniversary tickers

Saturday, September 5, 2009

Friday Yang Memenatkan


Semlm plan nak buke pose umah MIL. Dear da windu sgt ngan masakan mak nye. So aku pon agree lah. Balek kije, dear amek kat kajang, balek umah siap2 sume, kuar troz p umah MIL. Elok2 smpi, dlm 10 menet pastu da buke pose.


He can't stop talking! Update akitiviti seharian.
Ishk! aku suh posing ensem2. Ni yang dear bg. Layan kan aje.


Bagoz punye menantu. Taw dtg makan jek kan? haha..dear kate dimaafkan. Sbb mak pon paham aku kije. Pas da bebuke pose, dear semayang. Aku tak pose pon. muahaha..red flag lor. Then kitorang p alamanda. Nak bawak anak bujang - lil is g beli baju raye die. Mak pesan baju takyah boli bebnyk. Boli suar jek.



Anak bujang bekenan baju merah. Tapi nakdo size. Sowy sayang! Pileh yang laen okeh?



Hampe sambil g sangkut balek baju. Papa duk belek baju laen plak.


Ngah bator nak membayor.

Lil Is : Along nak bayar lah papa.
Dear : Ok, along bator lah.
Lil Is : Tapi along takde duid
Dear : Laa..nape along takde duid. Abis sape nak bayar neh?
Lil Is : Takpe lah papa. Kite takyah la beli baju along

Aku smile jek dengor 2 beranak ni burak. Haiqal ni sgt memahami. Die takde pon nak demand2 nak tu ke, nak ni ke. Kalo p bawak die kat seksyen mainan, die mmg takkan choose mainan memahal. Nampak la mcm bukan jenis yang bakal nyusahkan org tua. Alhamdulillah. Bagoz anak mama.


So shoping ngan anak bujang sonang. Tak cerewet. Kite tunjuk yang ni, die ok jek. Dat day bawak adik eisya (my anak dara) sgt lah pandai si kecek tuh.


Aku : Dik, yang ni chantek kan?
Adik Eisya : Tak cantek lah yang tu. Adik suke yang ni.
Aku : ok2..adik pileh lah mane adik nak (tgk! kemaen lagi anak dara aku yang sowang neh)

Ngan abangnye, haiqal sonang kije. Tak smpi sejam da dpt 3 pasang. haha.. Baju budak2 skrg mahal gile kan? Same harge jek ngan baju aku. aish...cemane la g 10 tahun akan dtg.Mesti ag mahal giler.

Eh, lupe nak cite. On Thursday, aku beli henbeg! uwaaaaaa...yeee!!saye sgt pemboros.


Ni lah die. I love white colour. G satu da simpan dlm gobok.ngee~~mksdnye aku beli 2 la.


Sepanjang kat opiz on friday, aku ase cepat la mse tu bejalan. Lunch hour lepak, pack muffin ngan fara. Ade org order lagi. Then plan nak tido. Tapi pepaham la. Bile ade makhluk name fazila, mmg aku takleh nak tido. Sbb mulut die mmg takleh stop membebel. ade je benda die nak cite.


Kat opiz aku skrg, sume staff diberi tugas. Cam bile musem perayaan, katekanlah hari raye, org2 yang agame islam, sume kene gotong royong hias satu ruang called V-Lounge neh. So far yang menghias benda ni suria ngan kak rab jek. Kitorang tukang tgk, n bg komen jek. Jahat giler.


Suria ni sgt kreatif taw. N kak rab plak ko ckp la pe brg yang ko nak. Sume die leh supply. Die cam 7-eleven la kat opiz. Ko nak pencungkil gigi? Ubat migrain? Minyak angin? Benang? Sume die ado. Lengkap.



Ni lah hasil tangan suria ngan kak rab. Chantek kan? Mmg da mood raye la kat opiz. Kak rab pon da stat duk pasang lagu raye jek. Bile da pk raye, mood nak kije pon tunggang langgang.



Pic taken by fara. Mase ni kene copy video from CEO kat lappy coz nak kene nonton next week. Belakang tu la work station aku. Sgt besepah tunggang langgang. Bak kate fara, meja penuh kertas cam org bz giler gigih bekerja. haha..

Kowang jgn tekojut lak nengok kat belakng tu ade hanger bagai. Sume tu sbb Jualan cahaya kaseh arituh. Kan da setel sume on Khamis. So Team yang sebelah aku nak ngabeskan stok, saje la display. Kot ade yang nak boli.

Itu jelah aktiviti aku semlm. Ni aku baru je pulang from Jalan TAR. Ngambil stok. Tudung Siti bnyk woo pemintaan. So aku ade la top up cket shawl. Beli jek cket2. Preparation utk Upcoming sale kat UKM on early october. Then tadi aku ade beli brooch sekali. Sonang. Mane lengkap pakai tudung kalo takde brooch kan?

Last week ade taw g jalan TAR. Pic pon bnyk sebenarnye sbb gha n ajoi ikot. Tapi tak berupload. ngee~~~


Nota Kaki : Today buke pose mummy kate nak beli nasik dagang jek. Bestnye!!!!
Owh! ade org marah aku tak upload pic die mase cahaya kasih. Meh aku letak pic ko ye fara!





3 comments:

  1. oit gambar aku mana daa

    ReplyDelete
  2. ngah..suami anda kelihatan amat buncit dlm gmbr..
    hahahahaha..
    comey r ekal tu

    ReplyDelete
  3. gha : ko kene tgk org yang jage nye sape! see my leg la..t da bosar g cket, leh share seluar ngan aku..

    kak aida : dear oi! pic akak dlm previous entry da ade ye..harap maklum.

    ReplyDelete