Qaseh Khumaera'

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

We belong together

Daisypath Anniversary tickers

Thursday, September 3, 2009

Rezeki Raye!



ngee~~~last sunday kuar. meet dear kat sg long. Then lepak sekejap sementare tunggu sepasang laki bini neh. Dear dpt pojek owner rumah mase die kije kat shah alam dulu. suh crikkan buyer.

Al kesahnye memule janji nak jumpe kat shah alam. At last potential buyer neh kate die g bangi, so decided, jumpe di kajang jek. sonang.

1st time aku join discussion sal jual beli rumah. Dear kate die saje nak latih aku la kunun cemane nak deal ngan buyer sume. Background sal umah sume die da brief aku the nite before. During discussion, dear g bnyk diamkan diri. Kuangasam tol. da la aku baru nak blaja, tekontang kanteng gak la aku nak menjwb.

Lastly kitorang close the deal. Sgt senang kawtim. Buyer yang ni mmg best. Tak cerewet. bayangkan lah die lom tgk umah ag da berani setuju taw. g pon die mmg da knal dear lame. So die trust on dear la.

Owner asal umah tuh bg harge, suh kitorang markup sendiri for our comission. Ikotkan ati, nak jek mark up bebnyk. Tapi cam tak bek plak kan. Tapi ok lah. At last dpt gak la RMxxxx. Mase da dpt cash, aku senyum jek kat dear. Pandangan yang sgt penuh makne woo..


Dear : Syg pesal tesenyum2 neh?
Aku : Erm..takde pe lah..saje..senyum itu sedekah.
DeaR: Bape ratos total biskot2 raye yang syg order?
Aku : Lom kire g r sayang. Men belasah jek order. Serabot pk mane nak mek wet bayar (sambil wat mate bekaca2.)
Dear : Ala2..poyo. Syg amek la separoh neh ok. Wat bayar wet tempah baju, biskot raye, wet raye sume. t bagi buku asb syg. Sok b masokkan dlm asb syg cket.
Aku : (Pucuk dicite ulam mendatang la kan)! sgt heppy. Yeay!



Muke senang hati

ni aku nak cite..da lame giler woo tak update. Lately aku sgt leteh. Mase mcm tak cukop jek. Selame 3 ari beturut2, kitorang kene jage booth kat maybank. Ade karnival for cahaya kasih program. Ok la. Biase2 aje. Bisnes yang team aku buat ade memacam woo..tudung, selendang, bahulu, muffin, rendang ayam. Sambutan memberangsangkan jugak la.


Alhamdulillah. Rezeki lately mcm di permudahkan. N tadi ade pembace berite TV3 Aziah Jasmin Azizul Hassan. She's promoting her new book title The pink book. Nice book la. Aku nengok sekali imbas. Die ajar care2 grooming. Baju pe sesuai ngan badan type kurus, gemuk sume. Then care2 makeup.


Ni la minah tu. Beriye aku ngambik buku die nak pegang, die tanye aku tak beli ke? muahaha..


Tapi aku tak boli la tadi. Sbb wet tak bawak la plak. Then lepas die da promote2 sume, die nunjuk lak care2 make up yang sesuai g opiz.

Die sgt soft spoken. Suke dengor sore die. Bnyk gak benda2 laen yang dijual. Telekong, baju, crocs, perfume, cosmetics, handbag, kasot kurma, coklat,etc. Mmg macam2 la ado. Yang pasti aku heppy giler. Walaupon penat. Sambil bisnes, sambil wat amal.



Susun tudung yang beselerak


Dzu, pic ko mane?


Mekaseh pade kawan2 yang setia bg support. Fara, dzu, fazila, kak eda, jase kowang aku kenang smpi aku jadi millionaire esok. Mekaseh atas segalenye. Pade buyer2 yang membeli tudung aku, kowang sume mmg best lah. Yang order tudung siti pon ramey. Kene p mek stok diz week.


Nota kaki : Dasar kampong. Melebih2 plak ko lan? Nak kene ngan aku ke?kang aku melazer abeh ko nanges kang!




1 comment: