Qaseh Khumaera'

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

We belong together

Daisypath Anniversary tickers

Monday, September 21, 2009

My 1st Day Of Raya As Wifey

Saya gembira. Buat kali pertamanye. mmg btol org kate. Raye lepas da berumahtangge amat lah seronok wa cakap lu. For those yang blom kawen, moh kawen cecepat. Baru kowang leh rase nikmatnye berumahtangge.

Pagi raye, sementare dear g semayang raye, aku pon bgn ka siap2 make up sume. Bile dear da balek semayang, dear ngah badmood cket pagi tuh. Keta die tayar bocor. Skru kat mane ntah melekat. Aish, mmg dugaan la cket di pagi raye. As a solution, ayah kate die bawak citroen. So aku ngan dear pon nek lah kenari.



My make up! Love It!








OTW to In Law's House

Tu pon nek kenari lepas aku da pujok2. Ade ke patot die ajak aku p nek motor die. Aish.. Dear ni len mcm cket. Brg org die kureng cket la nak gune sesukatik.

So, lepas da mintak ampun maaf sume ngan mummy, ayah, sibling sume, our next destination is MIL's house. Smpi umah mak, lepak2, burak2, then cam biase lah, mintak maaf sume. Adik badek dear ade 9 org. Cume 2 family jek la yang lom balek g. mmg meriah kalo family bebesor neh. Riuh la.


Ni la Mak ngan Bapak Mentuaku. Cute jek. Pas da salam, bapak cium tangan mak.haha..aku gelak jek.




Dear ngah dukung newborn " Damia Amilia". Sgt baek taw si kecek neh. tak wat pangai pon.



Org salam patot nanges. Dear, bapak sume gelak besar mase ni. Aku tak paham nape.

Dear : camat hari raye bapak, maaf zahir batin. halal mkn minum adik sume.
Bapak : ye. bapak halalkan. " anak bapak, anak bapak. Hebat sowang neh"

Pastu sume gelak pecah2 perot. aku tanye nape dear ckp takde pe, bapak bangge b buat pilihan yang btol kawen ngan syg. haha..ntah iye, ntah tidak.


Mase salam bapak ni lame gak la die nasehatkan aku. Then die ckp mekaseh sume sbb buat anak die berubah. ngee~~



Sayang anak bujang mama. Adik eisya mlm kot baru balek.


After setel kat rumah in law, me, dear n haiqal troz shoot p sungai ramal. My 1st kamupung belah mummy. situ pon meriah woo..sepupu aku ramey giler. cam syiok la bile kumpul reramey. Cousin2 belah mummy ni mostly still skolah lagi la.

Syioknye kat sg ramal ni sbb sume family ade (mummy ade 8 org adek beradek). So pepaham la kan kalo sowang da ade 4 anak, bape ramey sepupu aku. Lu pikir la sendiri! ngee~~~


Me with Nek Amoi















Family paksu. Sian mereka. Arwah maksu meninggal last year.


Family Cik Non


Family Pak Ngah


Family Mamak


( Punye beriye adik2 aku jadi fotografer, smpi pic family sendri lupe amek. Credit to my lil bro)

Then kami reramey gerak p umah wo rona kat kg tengah sungai sekamat. ramey da anak2 die kat sane. Tapi aku ngan cuzzi sume wat umah tu cam umah sendiri. Org tak jemput mkn, slumber gong badak gak aku bukak biskot2 die makan. bayang kan sebotol coke besor tu leh abes kami yang duk meja tuh. Aish..dasat2..

After that, kitorang gerak p langat plak. Umah along anoi, mummy's cousin. Kat sane depa hidang lemang, rendang daging, nasik impit. Siyez aku ckp, rendang sgt enak. Kuah kacang sgt meletop2 kebabom. mmg sodap. pastu mak long kuar plak nasik puteh ngan ayam merah. Tapi aku tak mkn la. aku control ayu sambil melihat kerakusan org len makan (sbb aku da kenyang bantai lemang). ngee~~

Da setel umah along anoi, p balek umah MIL aku. nak anoto haiqal, kat umah mak ni mkn plak nasik. Umah mak ni kalo die idang nasik, ase cam takleh nak tolak, walaupon laok tu ikan goreng jek. Tapi still sedap gak. tak taw nape. from family diorang ni la i learnt how to eat budu. How to eat sengkuang cicah kuah cuke+belacan. Mmg setiap makanan tu, akan ade pembuke seleranye. Then, bdn pon da penat, suddunly gha call, ckp nak p umah nek gemuk (My aunty's mom) plak kat simpang balak. See! bnyk location aku pegi on the 1st day kan? tu nikmat kampung dekat neh.


Mase kat simpang balak ni, mkn lontong ngan kuah lodeh. lepas kat sg simpang balak, pit stop plak umah nek aji. 1st time dlm sejarah aku p umah nek aji petang taw. haha..bile da kawen neh, kene buat keputusan due to priority lah. Bukan aku kate nenek aku tak penteng. mksd aku, kene setelakn family aku, n family dear 1st la. Then baru g sedare jejaoh cket.

Then balek, pengsan jap. AFter maghrib, g plak beli domino pizza. Miscommunication yang tejadi telah membuatkan aku beli 5 large pizza yer. haha..sume da isau, pening pk sape nak ngabeskan makanan tu sume coz yang dtg pas maghrib tu juz my cuzzi belah ayah. 2 keta jek. amek ko.

lepas cuzzi aku balek, kitorang sefamily pon mkn la pizza tu. Tetibe paksu (adik mummy) call plak. ckp nak mai ngan anak2. Rezeki meka la. alhamdulillah. abes sume.

mlm tu tido ngan nyenyaknye coz bdn penat. Then tomorrow kene wake up early la. Family dear nak dtg.

Makan control ye sume! Jgn men mercun. Hengat lah kepade mereka yang serba kekurangan. Selagi boleh dipanjang2 rezeki, kite share lah sesame ok. Semoga anda sume dimurahkan rezeki! Amin..

Nota Kaki : Selamat Hari Raya, Maaf Zahir Batin Utk Semua! Halalkan segala salah silap, tekasar bahase ( ye, saye taw mulot sayea lazer! Em soorrrryyyyy!!) Semoga anda sume njoy di hari raye yang mulia neh.

No comments:

Post a Comment