Qaseh Khumaera'

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

We belong together

Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, August 5, 2009

Amek Lemak Buang Lemak

Pagi2 sampai je kat opiz, troz kak eda a.k.a ummi kat opiz gtaw sal projek mase lunch. Serba

salah plak kalo tak pegi sbb mcm bnyk kali dah ummi tu teringin nak mkn kat tony roma's. At

last ------>i will follow u..haha..gpon nak gak la merase sedap sgt ke yang depa duk puji2 selame

neh. Erm..so kite try jelah. Tetibe ujan plak..





Nak dijadikan cerite, dek kerane kaseh sayang yang menebal kat ummi, relakan jugak la pegi

ujan2.tekasi satu pon tak benti taw. hangen jek..tambang teksi maken naek, maken ramye lak org nek

teksi. As usual, kalo kite tunggu tu selalu jela takde, time tanak, besepah2. Hangen jek. Lame gak

tunggu, dtg gak bus.so nek bus jek RM 1 pegi pavillion. Save gtu.haha..




Kitorang g betige lunch harineh.aku, ummi ngan kak rab a.k.a mak.haha..die ne da baya2 mak aku

dah.tapi pangai,aku pon kalah.haha..






Muke riang gumbira + kelaparan yang hamat.













This is our appetizer. Tak hengat lah bape harge. I think around RM14.90. Caeser Salad. Salad die

segar. Aku yang tak mkn sayur ni boleh la menelan salad tuh cket. Ayam die tu, ok..so so je lah. Yang

kak eda tgh hirup adelah sup (include dlm set menu yang die amek). Mak plak duk dip roti dlm sup n

mamam. Tapi roti tu mmg marveles gilor. aku adelah pencinta roti, so aku mkn roti tu mmg

heaven..smpi buntang2 mate (menipu jek memanjang.bnyk dosa aku)






This is my menu for the day. Tuscan Pasta kot name die. Bapak besar pinggan die ko taw. Past die

sgt lah bnyk. RM 27.90, tapi rase die so so jelah. So kalo kowang p tony roma's aku tak recommend

sgt sbb nothing outstanding on the pasta. Pasta jihah masak g sodap. Kan Lang?? haha..





Sebagai lawannye, i choose ice lemon tea as my drink of the day. RM6.90.. Sodap. Meneutralkan rasa

pasta yang aku mkn.





Mase ni aku da surrender. Kenyang giler sbb pasta tu bnyk yang hamat. So aku suh pekerja tu pack

kan utk aku..Ptg kat opiz, alhamdulillah. Telah dihabeskan oleh due org kanak2 yang bename dzu n

fazila. Diorang ade course, tapi slumber jek menular. haha..





Ni lak menu yang ummi n mak pileh. Rib eye black pepper if i'm not mistaken. Diorang amek lunch set,

RM 39.90. That RM39.90 include soft drink and soup as appetizer. Komen from kak eda, sedap. Mmg

paras la tgk die mkn. Yang aku lak mkn smpi takleh beckp ok!! Rib eye ni aku rase cket from kak eda.

Nice. Sbb sos perencah die mmg meresap smpi ke dlm.





Ni bukti kukuh mengatakan bahawa set yang diorang mkn tu sodap. ahaks..




Last but not least, desert - cookie tower. Tak sodap. askrem die jek yang heaven. Biskot tu tak

menarek sgt la. Price RM 14.90. not recommended.




Time ni da kul 1 lebih, kelam kabot mak sms makcik kat opiz ckp lambat cket. Ujan, teksi takde.

haha..bijak kan? sile learn from the best okeh?




Then tepat kul 2 smpi la semule kat opiz. Around kul 3 gtu, aku dpt one call neh. Alhamdulillah, Tuhan

bukak rezeki aku awal utk new year t. Insyaallah aku akan buat the best. I have a big project

starting from nxt year. Doakan yang tebaek.amin....My big project ni, kalo da start, implement btol2,

baru aku gtaw kowang. Kang tak jadik kang, wat malu jek taw. auuuwwww...haha..




Seperti yang dijanjikan, mlm, project ngan dear bejalan ngan jayanya..haha..tapi lambat cket la. Sbb

skill da lame tinggal. Padehal aku mmg tak penah ade skill pon men badminton neh. Laen la kalo ko

ajak aku maen congkak ke, swimming ke, tu aku terer la wei..haha.. Tapi ok lah, peluh kuar, baju

lencun aku senang ati. Memule amek tune men badminton, penat aku kutep shuttle cock. Tapi da

15menet warm up, baru sedap maen. CUME!! Gelap la kat laman umah neh. maen tadi pon bukak

sume lampu yang ade, lampu garaj, lampu pagar, lampu balkoni ajoi, lampu luar umah.haha..klako.men

gelak2.tu yang buat penat. And now, i'm in pain. Tangan aku saket la weyh! lenguh giler. tangkap

smpi bahu. Nampak benor da lame tak eksesais.




Tu jela kot utk arineh akitiviti aku. Owh lupe! Lepas men badminton tadi, fazila call, die pregnan okeh!!

congrats fazila n naim!! Fazila, jage diri memolek okeh?tak dpt ko join kitorang p bandung bulan 4

t.haha..takpe..selamat menjadi mama!!




Nota kaki : aku yang second kawen pas fazila antare kitorang ber4. mungkinkah???haha..amek nombor, take turn ye kanak2..haha..tetibe kak eda lak yang pegnen.haha..














3 comments:

  1. ouh pasta gue mmg tip top..ceit kembang2..ngee..

    cannot go back lorh..got a lt of program.setiap mlm,and sabtu pg ko-k,start petang ade karnival ape nta..

    then ahad kursus pengurusan organisasi..ngehehe..

    esok balik sat nk ajk mumy pi tesco..ak pengurus stok kelab usahawan so kne la bli stok.hehehe..

    ReplyDelete
  2. tony roma's not so grand i guess.
    aku x nah gi gak.. not recommended, takyah gi.

    ReplyDelete
  3. dzu: aah.not recommended. Chili's still the best.

    gha: taw takpe!bile ko nak masak utk haku neh?

    ReplyDelete