Qaseh Khumaera'

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

We belong together

Daisypath Anniversary tickers

Thursday, August 27, 2009

Kuih Idaman Sempena Raya

aiyo..baru ari ke bape pose neh. tapi aku da berangan2 da tehengat kat kuih, biskot, juadah mase raye. yang tebaek tetiap taun, rendang nek aji n rendang ayam n kuah kacang mummy. Very the kebabom kalo makan.

Rendang nenek ni mmg takleh di tahan la. Can't resist. kalo ade org yang try masak, mmg tak same la ngan nenek nye. mmg terbaek. mkn lak ngan lemang. aiyo..meleleh2 air liur babe!






Tapi kan, aku mmg berangan2 jek nak mkn kepek gunting. Skrg nye kepek gunting tak same la ngan dulu2 nye, skrg sume jenis yang pedas tuh. aku suke yang jenis sayur tuh. tapi tak penah jumpe langsung skrg. mmg pegi rumah org kat memane pon, kepek ni la aku crik. tapi tak penah nak jumpe. huwaaaa.....




g satu batangburuk (ugly stone) ahaks..aku suke sbb die kan cam ade habuk2. sonok je mkn. mase die melt dlm mulot tuh. uish.




N last but not least, kuih wajib tahunan kat umah nih. chocolate chip n kuih arab mummy. mummy buat kuih arab mmg terbaek ngan chocolate chip. marvellous.



Yang paleng menareknye time raye neh, kalo dpt wet raye. tapi asenye tahun ni da tak dpt la kot. da tetue bangke n title bini org ni, asenye mmg da takde chance lah.haha..


Nota kaki : kalo g raye umah org, sume objek yang kaler coklat atau kehitaman, mmg aku takleh resist. almond london, chocolate chip, chocolate rice..asalkan kaler itam n coklat lah. yummy!

1 comment: