Qaseh Khumaera'

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

We belong together

Daisypath Anniversary tickers

Saturday, August 22, 2009

Gha saket lagi

Drama sepetang mase balek kije

Aku : syg, syg ni maken lame mama tgk maken ensem lah.
Dear : syg ni teringin nak mkn ape neh?
Aku : Alah syg ni! Bile mama ckp camtu, tak bemaksud mama nak mkn jek!
Dear : Syg, da 4 taun da kenal ok? bukan baru kenal seari
Aku : Yolah. hekhek. Syg, mama teringin la nak mkn nan cheese. tadi nampak org mkn.
Dear : Ok, syg p lah mandi sume. Kang kite g. Aku : Yeay! sayang kamu!



Tetibe aku tehengat sesuatu. Aku kuor bilek, pe jenguk bilek gha. Aiyok.die ngah tido. Gile panas badan die. Da seminggu plak tuh die tak sehat. Symptom demam, batuk, saket tekak, muntah, selsema, saket kepale yang teamat sgt, bdn lesu, tak selera makan. Aiyok..


Aku : Lang, panas giler badan ko. Japg aku bawak g spital
Gha : Geleng2 kepale.
Aku : bgn lah, g mandi. Then dlm kul 9 lebih aku bawak g spital. Bgn lah mandi k?
Gha : Baru nak angguk. Dik oi! da la tak cehat. degil lagi takmo g. aish.

Then aku pon p la mandi. Tak dpt la nak pekene roti nan. Then dlm kul 9 aku gerak, mummy pon itot. So g betige la. Dlm 9.15 smpi la spital. Sigh~~ aku ni kan, mmg penuh kesabaran jek setiap kali deal ngan gov hospital neh. Tapi wut to do. Redha jek. memule mek blood pressure ngan suhu badan sume. Demam la. panas badan. Then tunggu turn plak nak jumpe doc. Then tunggu turn nak mek darah. Pastu tunggu turn wat xray. uwwwaaaaaa.....nak nunggu turn tu pepaham la plak bape lame kan. naseb tahap kesabaran aku ni tinggi. Da la adik aku ngah nanggung saket kan.


Ni around 12.15 a.m. Yes. Still waiting. Kowang bayangkan time cenggini pon ramey g org. Nowadays mmg demam cket jek, troz p spital.haha..yelah. takot.memcm da penyaket.

Mummy yang da saket pinggang lame sgt duduk


Then around kul 1, baru dpt result. Gha punye lung ade infection. Tapi tak berape siyez la. Benda tu menyebabkan white sel die meningkat. erm..pity u gha. Takpe. makan obat okeh! jage kesehatan. Da balek umah, troz pengsan tido. dekat kul 6 aku bgn p kije.


Nota kaki : Actually aku suh ajoi ikot sekali sbb die pon cam demam. Tapi tak mahu. Bley plak ngah demam ko kuar ngan kekawan ko kan? aish..

No comments:

Post a Comment